Verhuizen in Sint-Gillis: klacht bij de Vlaamse Ombudsman

Vlaamse Ombudsdienst
Leuvenseweg 86
1000 Brussel
Betreft: Gemeentebestuur Sint-Gillis – klacht wegens een gebrek aan tweetaligheid
Geachte Heer,

Ik wens hierbij een klacht in te dienen wegens een gebrek aan tweetaligheid bij het gemeentebestuur van Sint-Gillis.

Op 15 december jl. richtte ik mij schriftelijk tot het gemeentebestuur in verband met een dringende verhuis zonder dat men mij blijkbaar verstond en zonder dat ik een antwoord kreeg op mijn vraag.
Inmiddels zijn we een drietal dagen verder en heb ik zowat alle diensten van het gemeentebestuur van Sint-Gillis geschreven zonder dat ik een antwoord kreeg op mijn vraag.

In afwachting van uw antwoord, teken ik,

Met vriendelijke groet,

Naam en adres bekend

======================================================================

Gemeente Sint-Gillis
Parkeercel
Van Meenenplein 39
1060 Sint-Gillis

Geachte Heer Mezosy,

Betreft: Verhuis – Vrijmaken van een parkeerplaats

Ik zoek eerstdaags een verhuis te doen van Sint-Gillis naar Antwerpen.

Probleem is dat ik met de mensen die mee willen verhuizen, een parkeerplaats voor een camionette nodig heb.
Hoe kan ik dit het beste regelen ?
Moet ik dat met de politie regelen ? Moet ik dat een dag op voorhand aanvragen zodat de politie de ruimte voor het huis kan afsluiten ?
In afwachting van een spoedig antwoord, teken ik,
mvg
Naam en adres bekend
Op 16.12 jl. kreeg ik hierop het volgende antwoord:

Beste,Kun je me je bord immatricualtion aub.Wij verblijven inmiddels, Mevrouw, Mijnheer, met de meeste hoogachting.

Cellule Stationnement
Cel Parkeer
Van Meenenplein 39, Sint Gillis
Tel: 02/536.02.81
horodateurs.1060@stgilles.irisnet.be
Administration Communale de Saint-Gilles
Gemeentebestuur Sint-Gillis
Verantwoordelijke
Quentin MEZOSY
http://www.stgilles.irisnet.be/nl/administratieve-diensten/mobiliteit/parkeercel/

=========================

Antwoord van Mirella De Simone, secretarieel medewerker van de Vlaamse Ombudsdienst

20.12.2013

Geachte heer,

Voor klachten over taalgebruik kunt u zich wenden tot het Steunpunt Taalwetwijzer, zie volgende link: http://brussel.vlaanderen.be/taalwetwijzer.html

Wij hopen u hiermee enigszins verder geholpen te hebben.

Met vriendelijke groeten,

(Meer info op de skynetblog  http://slaapkamers-met-zwembad.skynetblogs.be/ )

Tags: , , , ,

Geef een reactie

